Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC9110650   Xarxes socials en la docència
2017-2018   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2018 - 15/7/2018 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   01/09/2017 - 01/07/2018
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   El cus s'organitza en temaris durant 14 dies de durada del curs.Al final de cada temari, els alumnes han d'entregar activitats que per complementar el tema i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant la setmana, es crearan espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no del curs per part de l'alumne.
Aquest és un curs destinat a que els docents tinguin una visión introductòria a les xarxes socials existents al món actual i la manera que aprenguin a treure el màxim profit d'aquestes aplicades al món docent. Durant tot el curs s'aprenen les xarxes socials i iniciatives per a aplicar-les a classe i captar l'atenció de l'alumne amb les armes que ens ofereixen les NTIC.
  
Objectius   -Veure la teoria de les xarxes socials i quins són els seus inicis
-Identificar les diferents xarxes socials i estudiar-les per a trobar beneficis educatius en
elles.
-Estudiar Facebook i trobar eines educatives dintre de la gran xarxa social
-Estudiar Google+ i trobar avantatges i eines educatives de la nova xarxa social de
google.
-Estudiar Twitter i veure quines aplicacions ens poden ajudar en entorns educatius
-Veure les altres xarxes socials i estructurar solucions pel seu ús en l'educació
  
Continguts   Tema 1: Introducció a les xarxes socials
Què és una xarxa social
Xarxes socials a internet
Xarxes socials actuals i el seu estat
Xarxes socials en l'educació
Tema 2: Explorant les xarxes socials actuals
El poder de les xarxes socials
Facebook
Elements essencials de facebook
Consideracions sobre la privacitat
Tema 3: Facebook com a eina a classe
Avantatges de les xarxes socials en l'aprenentatge
Grups de facebook
Models per a treballar amb grups
Aplicacions Facebook per a l'educació
Tema 4: Google +
Història de g+
Primers passos a g+
Maneres d'usar g+ en l'educació
Tema 5: Twitter
La xarxa de microblogging: twitter
Primers passos a twitter
Aplicacions en la docència• Tema 6: Altres Xarxes socials i possibles aplicacions docents
Linkedin
Pintarest
Pheed
Instagram
Tema 6: Altres Xarxes socials i possibles aplicacions docents
Linkedin
Pintarest
Pheed
Instagram
  
Observacions   Preu:60€, socis 45€
  
Formador/a   P.Castanyer
  
Avaluació   Avaluació general

1. Dins l'entorn Moodle, estan pautats un exemple i un o més exercicis sobre
l'edició d'imatges digitals per cada un dels apartats dels continguts anteriorment
anomenats. Aquests exercicis, anomenats tasques, caldrà que l'alumnat els vagi
lliurant dins l'espai temporal marcat.

2. La qualificació de cada una de les tasques s'anirà fent a mesura que aquestes es
vagin lliurant al formador, seguint la pauta temporal marcada com a referència. I
caldrà que cada participant revisi/modifiqui el que el formador vag indicant. Un cop
la revisió sigui positiva, el formador anotarà la qualificació com a vàlida.

3. La darrera tasca, obligatòria, consistirà en l'edició d'una imatge final, el retoc i
millora d'una foto, seguint les pautes del tutor, en la que s'utilitzaran una bona part
de les eines apresses.

4. La feina del curs es donarà per acabada un cop el formador ho comuniqui a cada
alumne individualment.Quan al ritme de connexió del formador al curs de Moodle per la consulta, correcció
i participacions als fòrums serà, mínim d'un cop al dia entre setmana i un cop pel
cap de setmana.

Avaluació específica

Activitats Tema 1: Teoria de la xarxes socials
Criteris d’avaluació: Es demana saber aspectes històrics de les xaxes socials i actuals

Activitats Tema 2: Explorant les xarxes socials del moment
Criteris d’avaluació: Es demanen quines són les xarxes socials del moment i quines aplicacions tenen en l’actualitat.

Activitats Tema 3: Facebook a l’aula*
Criteris d’avaluació: Es demana en quins aspectes pot ajudar el facebook a la classe i quines de les opcions presentades es podrien aplicar a alguna aula del docent.

Activitats Tema 4: Google+* com una eina docent
Criteris d’avaluació: Es demana demostrar el domini de la xarxa social i que es presentin possibles aplicacions de la mateixa a l’aula.

Activitats Tema 5: Twitter* com una eina de comunicació docent
Criteris d’avaluació: Es demana demostrar el domini de la mateixa i presentar

Activitats Tema 6: Altres xarxes socials* interessants per a la docència
Criteris d’avaluació: Es demana conéixer i els detalls importants de les xarxes
socials presentades en aquest mòdul

(*) En totes les xarxes socials vistes es demana al docent la creació d’una compte i
la seva correcta utilització. En cas que l’alumne ja en tingui una de creada se li
demanaran aspectes concrets que haurà de demostrar via activitats i exercicis.
possibles aplicacions a l’aula amb la xarxa social
  
Requisits de  certificació   Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver creat el compte i creat les pàgines i els recursos que s'esmenten en el tema 2, tema 3 i tema 5, que són sobre Facebook, Google plus i Twitter respectivament. S'avaluarà el correcte assoliment de les diferents xarxes socials i les seves aplicacions al món educatiu i en la interacció docent/alumne.
-Haver entregat la pràctica final del curs (Tema 6) on es fa un treball exhaustiu per a trobar eines dins les xarxes socials per tal de que el docent pugui utilitzar-les assíduament a l'aula.
-Haver entregat i participat en un mínim d’un 80% de les activitats proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària i secundària obligatòria i formació professional
  
E-mail   secretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 23/05/2018 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).